vrijdag 21 oktober 2011

De school van Maroeska ,deel 2

Heb een foto van de gang gemaakt en de tekeningen op de muur van Maroeska`s klas.




En nu nog over het belonen,ze zijn hier heel erg prestatie gericht en gek op beloningen te geven als je heel erg je best doet.En dat kan zijn de juf helpen,huiswerk goed gemaakt ,veel goede cijfers halen,veel punten halen bij het lezen en rekenen.En de beloning kan nep geld zijn en dan mag je elke vrijdagmiddag in de store wat kopen,dat houdt de juf heeft bakken ,met kadootjes en snoep.En uit elke bak kost het zoveel als je wat wilt hebben.Hoe meer geld je hebt ,kun je dus uit de bak kiezen met grotere dingen in.

En andere beloningen zijn,wat Maroeska al heeft is een tegoed bon voor een klein pizza,een bon voor een ijsje.En dat kun je dus bij een bepaalde winkel krijgen,die werken daar dus aan mee.Of je krijgt een bon voor ,als je geen zin hebt om iets te maken voor huiswerk,mag je die dus inleveren.Een bon ,dat je voor de klas mag lezen,een bon om op de gang mogen te rennen.Ja dat is echt waar,en Maroeska was zo blij dat zij het ook mocht,dan ga je met meerdere leerlingen op een donderdag is dat,rennen over de gang van school.En of dat een feest is zeg,ouders die in de handen klappen.

En daar stond ik met mijn nuchtere houding en van ....euh doe effe normaal.En vertelde het zo tegen Johann en die zei:ja kan me voorstellen dat je dat denkt,maar eigenlijk is het toch mooi dat je kinderen met niets kunt belonen,probeer dat maar is in nederland.En dacht verhip hij heeft helemaal gelijk,probeer zoiets maar in nederland.Ze verklaren je voor gek.En toen had ik zo gek is het dus toch niet hahahha.

Wat leuk is wat ze hier op school ook doen met sience,veel sience projecten met de kids.Heel in begin,was ik er ook om foto`s te maken en dat ging over hoe een bepaalde rots ontstaat.En dat legde ze uit met eten.Ze kregen twee crackers ,1 was de bodem en daar ging een stukje chocolade op en daarna kleine marsmallows en daarna de andere cracker.Je moest het in een zakje doen en met een deegroller overheen om het te laten barsten .Uit het zakje en daarna heel even in de magnetron.En dat was een rots met verschillende lagen ,en dat kwam van druk en warmte.

En ze hadden laats een project over vulkanen.De eerste project was een vulkaan van ijs maken.Dat was super om te zien,eerst wat roomijs op een bordje en met handschoentjes aan een vulkanen vorm van maken,daarna met een rietje boven in een gaatje maken,en van een koekje kruimels maken.Daarna kwam in dat gat chocosaus(magna),een kers boven op(vuur),de koekjes kruimels (lava) er om heen,en daarna slagroom(rook).en ja daarna smakelijk eten hahahha.





En een paar dagen later hadden ze nog een proef over vulkanen,ze hadden zelf allemaal een vulkaan gemaakt.En buiten gingen ze er baking soda ,en azijn in doen.En dan zag je het omhoog gaan ,net alsof de vulkaan begon te leven.En ze deden buiten nog een proef met cola en mentos snoepje.Dat was natuurlijk gaaf.Heel snel de dop eraf en dan de mentos erin,nou wat straal cola kwam er soms eruit zeg.




En ja dan loopt de dag op zijn einde,en de kinderen kunnen op gehaald worden.Wat een auto`s staan er in de rij,ik zag zelfs doordat ik op school was voor de foto`s .De eerst staat al om 14.10 in de rij,terwijl de school pas om 14.40 uit gaat.En dan de motor ook gewoon laten draaien.Ze willen de eerste zijn om weer weg te kunnen.Want je staat in een rij voor school om je kind op te halen.




Oja voor dat ik dit vergeet, we moeten elke dag haar agenda van school een handtekening zetten.Dat ze zeker weten dat we weten wat haar huiswerk is en af .En op sommige papiertjes waar de opdracht op staat ,moeten we ook nog apart tekenen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten