zaterdag 19 februari 2011

Amerikaanse consulaat

Afgelopen woensdag naar de amerikaanse consulaat geweest.Johann had er al veel over gehoord,strenge controle en dat ze daar nog kunnen beslissen over je visum of je het krijgt of niet.
Met onze auto op tijd vertrokken naar amsterdam,ieder in zijn eigen gedachten.Eindelijk in Amsterdam,consulaat zo gevonden.Een heel mooi gebouw,konden de auto aan de overkant parkeren,lekker gemakkelijk.

Was ons al verteld geen telefoon mee naar binnen,en ook mijn handtas niet.Netjes alles in de auto gelaten , sta je buiten voor een intercom wordt er gevraagd wie je bent en wat je komt doen en wie is de persoon die je naast je staat,ikke dus, johann in het engels is my wife.Moest ik ook komen en werd gevraagd of dat klopte en wat mijn naam is.Gaat de hek open en dan mag je naar binnen op het terrein.Staat daar een bewaker klaar om je te fouilleren,en waarom wij samen zijn.

Mogen we verder lopen sta je nog buiten voor de volgende controle,wordt je naam genoemd en naar binnen.De paspoorten van ons vieren afgeven met papieren,en weer gevraagd waarom we er zijn en wie ik ben.Waar we weg komen,pfpfpf we mogen weer verder.

En dan zijn we echt binnen,naar een loket om de papieren af te geven en weer de zelfde vragen waarom wij hier zijn en wie ik ben,en dan mag je betalen voor de vier visums.

En waar we zitten te wachten ziet er armoedig uit,terwijl het een hele mooie kamer is met open haard,met mooie tegels erboven.Geen prive iedereen kan horen wie je bent en waarom je er bent.En ja hoor wordt weer ons naam geroepen ,mogen we naar de laatste loket en weer wordt gevraagd wie we zijn en wie ik ben.En dan wordt Johann gevraagd voor welke bedrijf hij werkt,wat voor schoolopleiding hij heeft gehad.
En hier kunnen ze nog het afkeuren het visum.gelukkig gaf de man de verlossende woord ,ja het is goed, de paspoorten met de visums erin krijg je binnen 3 dagen weer thuis gestuurdt.

En dan sta weer buiten en dat was,het stelde eigenlijk helemaal niks voor,alleen die strenge controle en de zelfde vragen telkens weer.Ik had een heel mooie gebouw verwacht als van buiten,maar ook van binnen en dat was voor mij wel een teleurstelling hahahaha.

We hebben onze paspoorten ook weer terug met de visum voor Amerika in geplakt,zien we alleen een fout bij Maroeska de geboorte datum fout.Maandag maar contact opnemen met visa versa(de visum heeft geregeld voor ons)of dat erg,of terug naar amsterdam om het te laten veranderen.Hopelijk niet.

1 opmerking:

  1. Wouw Miranda, dat is op zich al een heel avontuur.
    En dan kom je alleen nog maar voor een visum.
    Ik leef met jullie mee.

    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen