maandag 23 mei 2011

Effe babbelen

Zaterdagmiddag kwam een meisje bij Maroeska uit de klas hier spelen,ik had de avond ervoor gebeld om een afspraak te maken.We hadden ze al een keer gezien in nederland een paar jaar terug.We zijn toen uit eten geweest met heel veel amerikaanse mensen.En dat meisje had Maroeska weer herkend,en het leukste is het klikt ook heel erg tussen die twee.Dus die werd gebracht door haar moeder,en ik dacht die gaat straks weer naar huis en haalt later H wel op hahahah dus niet .Ze bleef en het was best gezellig,we hebben lekker geklets.Ze haalt mij morgenvroeg op en gaan we samen wat boodschappen doen.Lief he.

Toen ze weg gingen moesten we nog een paar dingen doen en dan op naar de buren voor de BBQ,die hadden een half way party,zij zijn op de helft van hun verblijf in amerika.Het was daar best gezellig,maar wat raak ik in de war met de talen,s`middags eerst voor een ruim 3,5 uur engels praten,en dan kom je bij de buren natuurlijk eerst verder in engels,dan wat duits ook nog en ja dan komt je eigen taal ook nog om de hoek kijken.En dan ben ik eigenlijk wel een beetje trots op ons allen dat we dat maar doen van de ene taal naar de andere,Johann spreekt heel vloeiend duits echt zijn tweede taal.Ik niet maar red me wel.En dan hoor je weer handige tips.

Ben hier zo aan het schrijven en krijg net een mailtje via skype van Bruce zijn vriendin P,of ik hem wil zeggen dat ze hem erg mist en de andere ook.En dat slaat nu even binnen bij me,weet dat de kids nu even ook moeilijk hebben met het missen.En Bruce gisteren ook en dan met het leren op school.Je ziet dat de emotie`s wel hoog zitten bij hem,en bij meer van ons ,ondanks voelen we ons hier echt wel thuis.Merk dat het bij mij ook zit ,maar dat is al vanaf ik afscheid hebt genomen van het werk,het is er niet uit gekomen en nu komt er iets.

Er gebeurdt hier ook veel,positieve dingen,dingen wat je niet kunt begrijpen,de hele tijd engels om je heen,Maroeska zegt telken als ik haar op haal van school ppfpfpfpfp blij dat ik nu even nederlands weer kan praten.Heb haar zaterdag horen kletsen met haar vriendinnetje,maar wat spreekt zij al goed engels en ook niet bang om te doen.Bruce kan het ook wel,maar is er nog niet zo vertrouwd mee om erop los te kletsen.Dat komt wel.Heb hem vandaag opgegeven voor 2 weken in de vakantie voor duikles.Maroeska heeft twee weken dansles in de vakantie.

We krijgen ook de krant,het is voor de omgeveving,niet alleen Hobbs.En dan wordt ie bezorged en net als in de film ligt op je opritje hahaha.Heb ons lid gemaakt ,het is niet veel de krant,maar zo krijg je ook recklame en dat is wel leuk.En weet je wat er in Hobbs en omgeving gebeurdt.En zo zagen wij ook en advertentie voor personeel,we schrokken wat hun uur loon is zeg hier.

Nu snappen we ook steeds meer waarom ze vele banen hebben en ook waarom de meeste mensen dik zijn,omdat het gezonde eten wat ik al eerder heb gezegd duur is.Een serveester,ober krijgt 4 dollar(ongeveer3,50 euro) in het uur en ze mogen de tip houden.Nu snap ik ook waarom ze gek op tips zijn en dat moet je ook betalen,want als jij weer naar de zelfde naar toe gaat en geen tip hebt gegeven de vorige keer,kan je wel eens slecht behandeld worden.Je betaalt eigenlijk gewoon mee aan hun loon.
En een bewaker kreeg net 8 dollar,toen we dit allemaal lazen konden we onze ogen niet geloven.Gewoon onvoorstelbaar dat het zo is.

We hebben zaterdag de laatse nederlander die hier ook woont leren kennen.Haar man hadden we al ontmoet,zijn vrouw zat toen in nederland.Johann zag haar op de oprit en loopt naar hun toe en stelt zich voor en zij ook.Zegt Johann hee ben jij W.W.,euh ja dat klopt.Blijkt dat die twee op de lagere school tot de 5 klas bij elkaar zaten.Ben je helemaal aan de andere kant van de wereld ,midden in the rimboe,komt Johann een oude klasgenoot tegen hahahaha.Wel grappig he.

Zo dat was het voor vandaag,tot de volgende keer.
liefs miranda

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat Maroeska en brush beide een cursus gaan doen in de vakantie. Jammer dat jullie het nu wat moelijker hebben Miranda.Komt het omdat de nieuwigheid er wat af is?

    BeantwoordenVerwijderen