donderdag 9 juni 2011

Eten

We hebben laast een grote pizza gekocht in de winkel,alleen nog even afbakken.We konden met ons 4 tjes er goed van eten.Het was in twee smaken,een kant voor de kids en de andere mooi van ons.En het was nog lekker ook.


En nog een foto gemaakt van grote fles ketchup en een grote pot pindakaas,daar staat het toevallig ook in kilo`s op,en het weegt 1,3 kilo de pindakaas en de ketchup weegt 1,8 kilo.En de kaas ziet er heel bijzonder uit.Ik heb het al eerder zien liggen maar had zoiets van dat ziet eruit al gif dat hoef ik niet.De nederlandse kaas kennen ze niet,maar een van de nederlandse had kaas gevonden die er dicht in de buurt kwam van jong belegen kaas.Ze zou voor mij wel een stuk kopen kon ik het proeven .Nou laat het de kaas zijn waar ik dus met een grote boog omheen liep hahahaha.Het smaakt wel,maar wel op een cracker zo als een stukkie hoef ik niet.En ja het is geen vergif want heb al de tweede stuk.Maar volgens mij niet zo gezond als nederlandse kaas.Ik ga ook niet lezen wat er allemaal in zit hahahha.Ik eet het graag op mijn cracker en dat wil ik graag zo houden.De foto wat komt kun je wel zien wat voor mooie kleur de kaas heeft


En ja appelstroop staat erop hebben we gekregen van de nederlanders die weer terug gaan naar nederland.En daar ben ik heel blij mee ,want ik lus heel graag appelstroop.Het eten maken gaat steeds beter,we eten best wel gezond,alleen wel meer pasta en rijst wat we gewend zijn.Om hier mee ook meer variatie te krijgen.We eten zekers elke week pasta,rijst,opgebakken aardappen,twee/drie gekookte aardappelen.En 6 dagen groente,wat wel vaak sla is.Ja ik ben steeds vaker aan het oefenen als een keukenprinses hahahaha,wat ik nog niet ben en denk ook nooit zal worden hahaha.Maar we doen ons best.

En nog over naar een kapper gaan,dat is hier ook al een uitdaging zeg.Ben bij twee binnen geweest dat ik dacht,maar hier gaan we egnie naar toe.De eerste waar ik binnen ging kijken,ik lieg niet daar was een wat oudere vrouw een heer aan het knippen en met haar ene  hand waar ze het haar mee vast had................ik vond het een uitdaging voor haar zeg ..............die kon ze echt niet stil houden,die trilde gewoon wat op en neer.En dat moet nog recht worden...........duh ,dus niet.Naar de volgende verder stad/dorp in.............naar binnen en we kijken om ons heen.......euh,euh,euh wat is dit .............een bejaardentehuis...........euh,euh,we waren toch een kapper zaak in gelopen.......nog effe goed kijken ,ja hoor er zit in iemand in de stoel met rollers in..............zie fohn`s,spiegels,schorten,scharen en kammen.Dus toch wel een kapperszaak.Wat er zat was oud en wat er werkte ook............dus ook maar niet naar toe ik zag me al zitten met krullers in mijn haar en dan met zo`n mooi opgedirkte kapsel........waar de oudjes hier allemaal mee lopen.

Hebben we van de nederlanders een adres gekregen en dat was voor hier een goed kapperszaak.Nou benieuwd hoor,nou toen ik binnen kwam zag het al zekers beter uit .Nou hier durf ik voor ons wel een afspraak te maken.Het was ook niet slecht ,maar niet zoals wij gewend zijn.Bij deze kapper komen we de jaren wel door.Ppfpfpfpfpf gelukkig want zag het niet zitten hier met de kappers hahahaha.

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto van de kinderen bij die pizza! Ze hebben er wel lol om, hij zal ook vast wel gesmaakt hebben!
    Die verpakkingen zijn wel enorm zeg! En die kaas, is die wel goed? Lijkt wel of die onder de schimmel zit! Hahaha!
    Nou, gelukkig dat jullie een redelijke kapper gevonden hebben zeg! Anders had je zelf nog de schaar ter hand moeten nemen!
    Groetjes, Alian.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een groot verpaking. Ingewikkeld hoor om iets behoorlijks op tafel te zetten. Dat is sla en sla en sla en nog eens sla. Je komt vast nog wel andere groete tegen. In noorwegen heb je veel groente in de diepvries als groot verpaking heb je dat daar ook.
    Fijn dat je een kapper hebt gevonden die naar je zin is.
    Heerlijk dat je kinderen steeds blij op de foto staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Miranda, wat leuk dat je mij op deze manier mee laat lezen in je 'Amerika, een droom in vervulling'?
    Sinds wij in 1983 5 weken Amerika hebben mee mogen maken, fascineert mij dit land, het land van de ongekende mogelijkheden en jij met je gezinnetje zitten er middenin nu, je valt van de ene verbazing ws. in de ander, maar niemand kan je deze 'impression' en ervaring meer afnemen.
    Inderdaad de porties qua eten zijn dubbel zo groot, ik vergeet nooit meer dat wij ergens spareribs bestelden en ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel spareribs op mijn bord gezien en ondanks dat wij grote eters zijn,wij konden het met geen mogelijkheid op.
    Ik heb veel bewondering voor jullie, de taal die je eigenhandig moet maken, de gewoontes, de maniertjes maar dit is een ervaring die je nooit meer zult vergeten. Ik hou van Amerika. Je kunt misschien af en toe terug verlangen naar de kneuterigheid van NL maar je hebt het al meegemaakt las ik, de United die Amerika heeft, kennen wij hier niet meer... Het gezin als hoeksteen van de samenleving, het eren van de vlag, wij kennen het allemaal niet meer...
    Veel geluk en genieten met elkaar daar. Het lijkt zo ver af maar is zo dichtbij, ik kan je in 5 minuten nu bereiken...
    liefs, dikke kus aan jou en je gezin, Hilly.

    BeantwoordenVerwijderen