donderdag 16 juni 2011

Het weer en verkeer

Het weer is vanaf dat we hier zijn ,eind april alleen maar goed.We hebben alleen maar in korte broeken,rokken(voor maroeska en mij...zal de heren dat niet aan doen)gelopen.En het wordt steeds warmer ,we hebben dagen dat het over de 40 graden komt,dan is het hier ook echt warm.Dan ga je ook van de ene airco naar de andere.Ze hebben hier overal airco`s,maar daar kun je ook niet zonder hier.

We hebben maar een heel klein buitje gehad hier,mag niet eens regen heten.Ze hebben nu al ruim 10 maanden geen regen gehad,en dat is zelfs voor deze streek lang.Ze hebben hier ook weinig regen maar dit niet.De grond is zo droog ,toen er een klein beetje viel,trok het niet eens de grond is,zo dicht en hard van de droogte.Deze warmte kun je wel beter verdragen dan in nederland.Als hier 40 graden of meer is dan loop je pfppfpffp wat is het warm,maar met 30 graden is het heel goed te doen hoor.

Ze zeggen hier dat in de maand juli en augustus het warmste is,maar nu is het al eerder.Er kan hier ook ontzettend hard waaien,dan stuift de zand omhoog,dan zie je ook niks meer.Een foto vanaf de voordeur,toen kwam er ook zo`n windvlaag aan.



Dus was buiten hangen doe je niet,of je houdt van wassen en wil graag nieuwe kleren....dan kun je het wel doen hahahaha.

En auto rijden hier ,nou dat was de eerst keer een hele belevenis voor mij.Toen wij hier in April aan kwamen,moesten we de volgende dag de huur auto terug brengen naar Midland (texas) en dat is twee uur rijden.Dus dat betekende dat ik ook moest rijden,twee uur lang..........al dat nieuwe.......een automaat.....ja want schakelen kennen ze hier (wordt je moe van hahaha........nee).Ojee gaat dat allemaal wel goed met mij.

Ja hoor woensdag ik achter het stuur in "onze" auto samen met Bruce en Maroeska bij haar vader in.Johann nog even tegen mij denk aan je linke been Miranda,mag je niet gebruiken in een automaat,leg je been weg uit de buurt van de pendalen.Nou ik dus heel goed naar Johann luisteren(hij ook een keer geluk ),mijn linker been uit de weg van de pendalen.

Zo dus weg naar Midland,we hadden een stukje gereden ,johann in de spiegel kijkend en de duim omhoog,ik ook heel stoer de duim omhoog.Vond mezelf wel zo`n grote meid en stoer in die auto hahahaha  en daar rijden op de highway.

Bruce naast me met een gezicht moet dat nou mama.................euh wat is er dan...........doe niks dan alleen maar rijden..........ja maar moet dat zo met je linker been.........................die had ik natuurlijk in mijn nek liggen want dan was het anders zekers verkeerd gegaan.Hahahahahahha  hadden jullie wel graag gezien he...................ik ook hihihi.Zonder gekkigheid,dat gevoel had ik wel,wou elke keer de rem en koppeling in trappen,hand op de pook om te schakelen.Maar goed dat ik mijn been echt weg van de pendalen had,want op het moment dat ik mijn been naar voren haalde schoot het mij weer te binnen dat ik het niet mocht gebruiken.Het is natuurlijk wel een paar keer mis gegaan,daar voor ben ik natuurlijk Miranda.Zat ik met beide voeten op de rem,stond natuurlijk wel meteen goed stil hahaha.
Maar dat gaat nu wel lekker goed,toch ben ik wel een persoon voor schakelen,zo`n pook lekker vast houden vind ik wel fijn  ahum.

De regels zijn hier ook wel echt anders hoor,Je mag en kan elkaar links en rechts in halen.De wegen door de stadt zijn zo breed als bij ons de snelweg.En dan gaat het ook van links en naar rechts en dat moet je goed in de gaten houden.Bij de stoplicht en je wilt rechts af,en staat jou stoplicht op rood,maar komt er niks aan,dan mag jij dus rechtsaf,zolang je maar geen ander automobilist in de weg zit.Of bij de stoplicht staat ,only turn on green light.Je rijdt in de stadt ongeveer 65/75 km per uur.De straten zijn ook breed genoeg,dat het ook makkelijk kan.

Je hebt hier ook een 4 way stop,dat heb je op een kruising op elke plek een stop bord,en een stop bord houdt hier ook in echt stoppen,een paar seconden stil staan en dan mag je pas verder.Maar bij zo`n 4 stop way,geld de regel wie eerst komt,wie eerst maalt.En dat gaat heel goed hier totaal geen van ik was eerst,heel erg beleefd gaat het hoor.Zie je het al voor als ze in nederland zo`n bord neer zetten  ..........ikke wel wat een geruize en gemopper want iedereen is natuurlijke de eerste vooral de laaste hahaha.

Ze hebben hier ook strooi wagens ...............jajaja nu denk je strooi wagens wat moeten ze daar weer nu mee.............................ik weet het wel..................zal ik het zeggen..................wat dacht je van strooien hihihih.Maar wat strooien ze hier....................zand en nog eens zand op de straten.Door de warmte zie je de asfalt gewoon smelten....zonder gekkigheid echt,als je erover heen rijdt lijkt het net of je door water rijdt.En als het niet goed helpt,gaan ze met water over heen.

Oja en nog iets de stoplichten hangen hier wel een beetje raar,bij ons heb je op de kruising vlak boven je waar je moet stoppen de stoplichten........................nee natuurlijk doen we dat hier niet,we hangen ze gewoon bijna aan de overkant of in het midden.Daar moest ik ook wel aan wennen dat je niet te ver door rijdt en als de stoplicht al een tijd op groen staat,want dat kun je hier natuurlijk al heel goed van ver zien,dat je genoeg ruimte hebt om te stoppen als het op oranje springt.Omdat de
stoplichten verder zitten dan de lijn waar je moet stoppen.

En dit nog heeft wel niks met dit onderwerp te maken,maar wou het toch even vertellen.Ik was laats bij een ander supermarkt,beetje rond kijken en wat gekocht.Op naar de kassa,staat er een jonge knaap achter de band en die pakt mijn boodschappen in tasjes en zet het weer terug in de kar.Ach dat is natuurlijk niet zo erg......maar nu komt het voor deze nuchter doe het zelf dame............Loopt de jonge knaap met mij mee........ik natuurlijk in mijn goede gebrekkige engels,dat kan ik zelf hoor je hoeft niet te helpen,maar ik neem de kar weer mee terug.......................ik natuurlijk dat kan ik zelf ook wel hoor................maar de jongen blijft meelopen...........en zegt heel beleefd........u komt niet van hier.....hee hoe weet hij dat nou hihihi............nee dat klopt en ik vroeg of dit normaal was ,om mee te lopen naar de auto en alles in de auto te zetten.Ja dat hoort bij deze supermarkt.Ik had net het gevoel dat ik een amerikaanse film zat met rijke verwende dame`s die bij zo`n winkel natuurlijk hun boodschappen doen.

Heb hem maar fooi gegeven,vond het maar niks kan ik zelf wel.................ben een grote meid.Ga daar niet meer heen of ze moeten zo`n goeie aanbieding hebben dan wel.......blijf natuurlijk een Hollandse meid.

Nou mensen dat was het weer,tot de volgende keer
groeten van ons allen

3 opmerkingen:

  1. wat weer een verhaal vol wetenswaardigheden Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, inderdaad weer vol leuke dingen. En?? Ben je inmiddels gewend aan een automaat? Ik weet hoe je voelt wat dat had ik ook in het begin maar ik wil niet anders meer. Echt heerlijk. Het is zelfs zo dat ik letterlijk en figuurlijk om moet schakelen als ik in een schakelbak rijd. koppeling vergeten, te laat schakelen. :-)))

    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verhaal weer Miranda. Ja dat rijden is daar wel heel anders. Je blijft in je eigen lane en je mag dan zowel links als rechts inhalen. Is vast heel erg wennen.
    Ik kan totaal niet in een automaat rijden hoor, dus knap van je dat je het deed en dan meteen zo'n eind!
    Groetjes, Alian.

    BeantwoordenVerwijderen