zondag 2 oktober 2011

Veiligheid over wapens

Woensdag 28 september 2011 hadden we les over veiligheid van wapens.Johann en de kinderen wouden al heel lang graag schieten.Ik wou er niks over horen ik vind die dingen giga eng en gevaarlijk.Wapens kunnen hele erge schade aan richten ,en vind die dingen maar eng.Een amerikaanse collega van Johann,Ron die wou wel met ons schieten.En die vroeg ook aan Johann,of miranda helemaal door slaat als hij met wapens bij ons in huis kwam en over veiligheid zou gaan praten en uitleggen.Nou zei Johann ik weet zekers dat Miranda dat waardeerd.

Want Ron snapt eigenlijk niet dat ik zo tegen wapens ben.Ja hier worden ze bijna met een wapen in hun hand geboren zeg.En in Nederland hebben alleen politie of zware criminelen een wapen,en niemand anders.Hij had ook tegen Teun,een nederlandse collega,gezegd:ik snap niet dat Johann gewoon een wapen koopt als hij dat wilt,hij is toch de man in huis en niet Miranda,kun je nagaan hoe ze hier over wapens denken hahahha.Maar er komt mooi geen 1 hier in huis,als we een wapen nodig hebben om ons veilig te voelen,gaan we direct terug naar Nederland.

Maar het was eindelijk woensdagavond en dan zou Ron komen,ik was best wel wat onrustig,wist niet wat ik kon verwachten.De rest waren alleen maar opgewonden van yes,we gaan echte wapens zien.

Nou werden ze op de kleine keukenblok gelegd de kogels eruit gehaald,Bruce moest ze allemaal tellen hoeveel er waren.En begon Ron over veiligheid,de drie belangrijke regels,eerst altijd je vinger van de trekker houden,wapens altijd behandelen of ze gewapend zijn,ook al weet je dat er geen kogels meer in zitten.En de loop altijd in een richting wijzen van de mensen af als je het ergens neerlegd,en als je loopt de wapen omhoog langs je hoofd met de loop naar boven.

Eerst mocht Maroeska komen,en telkens de procedure`s herhalen.Wapen oppakken recht omhoog naast je hoofd,in de andere hand het magazijn(leeg),naar voren lopen,magazijn in het wapen plaatsen,pinnetje naar beneden halen om de wapen vuurklaar te maken,richten ,handen over elkaar en de duimen aan een kant en naast elkaar,benen wat wijd en wat naar voren leunen,en dan net alsof je schiet,geen vinger op de trekker zetten.Daarna wapen veiligmaken,eerst magazijn eruit,in de wapen kijken of er geen kogels meer in zitten en dan weer langs je hoofd omhoog houden en dan terug lopen.En dit zo vaak tot dat je niks meer vergat.



Wat Maroeska hier vast houdt is een Ruger 22/45 pistol,en ze vond het heel spannend en gaaf om het te doen.En toen was mama aan de beurt,nou mijn lichaam shaken en ik had van nee dit wil ik niet en heb het toen ook niet gedaan.Zei ben nog niet zover.Ik moest er echt niet aan denken ,want vond ik het eng om die dingen daar zien te liggen en wat stoer dat Maroeska het zo deed.

Toen was de beurt aan Bruce,wat vond hij dit gaaf en een jongensdroom die in vervulling gaat.Hij groeide gewoon van stoerigheid,en hij genoot er super van.En hij moest ook alle regels doen tot hij het goed deed.





En daarna Johann,ja die vond het ook heel leuk en intressant,hij kijkt er ook anders na dan als ik.Ik denk dat er voor hem ook wel een jongensdroom in vervulling ging hahahaha.



Ja en toch heb ik de knoop door gehakt en ben ook gegaan,met een giga bibberende lichaam.De zenuwen gierden door mijn lichaam.




En hierna kregen we nog een andere wapen om het zelfde oefeningen mee te doen,dat was een Ruger 10/22 rifle.Het was een intressante en een zeer spannende avond.Ron gaf je de veilige gevoel dat het wel goed kwam,en legde alles heel goed uit en hield het ook heel goed in de gaten of het allemaal wel goed ging,ik ook hahahaha.Als de kids wat verkeerd deden zei ik er gelijk wat van hahahaha.En ja dan gaan we zaterdag het echte werk doen.

Dat hebben we dus al gehad en het verslag volgt heel snel.Want het was een hele spannende dag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten