maandag 3 oktober 2011

Zaterdag the Big Day,deel 1

Nou het was eindelijk zover ,nu gingen we schieten met de wapens en echte kogels.Ik lag vrijdag nacht al vanaf  3.00 wakker.En telkens gingen de veiligheids regels door mijn hoofd en hoe ik de kids in de gaten kon houden,en of alles wel goed ging.Hoezo gespannen hahaha.

De kinderen en Johann die hadden er alleen maar zin in en waren opgewonden dat ze eindelijk de kans kregen.Ik was de hele dag onrustig.Eindelijk was het zo laat werden we opgehaald en gingen we er met een hele club er naar toe.Een duitse collega ging mee,Hans,de amerikaanse collega Ron en zijn vriendin Melinda en een engelse baas Peet en zijn vrouw Nancy.

In de auto werd ik stil en had ook al hoofdpijn van de spanning en zei ook,weet niet of ik ga schieten ik beslist het ter plekke,nu denk ik alleen maar schieten met de camera hahaha.

Eindelijk waren we op de plek waar het allemaal ging gebeuren,middle of no where.Echt een plek midden in de dessert ,zoals ze het hier noemen.Alles werd uit uitgepakt en klaar gezet,zoals de target voor ons.De wapens lagen achter in ons auto en eerst werd de veiligheid door genomen of iedereen die nog wel wist.





Toen mocht Maroeska schieten,en ze zei direct nee ik wil niet,die werd ineens bang.Toen dacht ik, moeders nu ga je direct ,voor Maroeska om te laten zien dat het wel meevalt.Het is maar goed dat ze niet kon zien wat er in mijn lichaam gebeurde,want het trilde helemaal.Wapen oppakken naast je hoofd omhoog,in andere hand de magazijn waar nu echt wel kogels in zaten.Naar het plek lopen en de magezijn in je wapen drukken,en schiet klaar maken.En ja dan moet je de trekker in drukken.Ron stond achter je met zijn hand op je rug en dat gaf je wel een beetje het gevoel ,kom je kunt het en het gaat ook goed.Dus de trekker overgehaald,nou het trillen werd niet minder en ik haalde ook egnie rustig adem hahahaha,maar heb 10 keer geschoten met die wapen en dat was de,Ruger 22/45 pistol.En was trots dat ik het had gedaan .





En daarna was de beurt aan Bruce,die liep er heel stoer naar toen,wapen klaar maken en schieten.Wat kon hij goed schieten zeg.Je kon ook op flesjes water schieten,en hij raakte ze ook nog.Ja je kunt wel zien dat hij op zijn play station ook graag schiet spelletjes doet,en hij heeft hier ook zich een wapen gekocht voor de spel.Dan moet je gericht schieten.Wat vond hij het stoer en natuurlijk heel erg blij dat het hem zo goed afging.En totaal niet bang .Hij schoot met de,Ruger 10/22 rifle.




En daarna mocht paps,die had er ook zin in,zo ging toch een jongens droom in vervulling.




En ineens zei Maroeska,ja ik wil nu ook.Dat vonden we heel knap van haar dat ze toch ging.Want ze wou het ook heel graag,maar ja dan sta je daar dan is het wel even wat anders.Nou deze ladykiller had de smaak te pakken nadat ze geschoten had.Die heeft weet ik niet hoe vaak geschoten.Telkens als ze de kans had de wapen pakken ,magazijn op nieuw laden en weer schieten.En wat hield ze zich goed aan de voorschriften ,maakte helemaal geen fouten heel veilig met schieten.Waren we allemaal wel,maar Maroeska viel gewoon op hoe ze het deed.Die wist ook geen van stoppen meer hahaha.Ze schoot telkens met de ,Ruger 22/45.De andere waren te groot voor haar en dan was het niet meer veilig.




Bruce kon zijn geluk ook niet meer op,hij mocht ook nog met de Glock 27 pistol schieten van Ron.Wat kwam daar een kabaal uit zeg.En we zagen waar de kogel in de tv was gegaan en aan de achter kant was de opening echter groter dan aan de voorkant.Wil er niet over denken wat zo`n kogel met  een lichaam doet brbrbrbr.




Dachten we dat we alles hadden gehad,echt niet ,mochten we allemaal ook nog schieten met een shotgun,Mossberg 590 A1,van Ron.Wat was dat een overweldige wapen zag.Het was net of je in film zat,de wapen pakken ,je schuift met de onderkant van de wapen op en neer ,snel en zo laad je de wapen en dan de trekker overhalen.Men wat kwam daar een geluid en geweld uit zeg.Je moest het ook heel goed tegen je schouder aan drukken,voor de terugslag.Zelfs ik vind het een ,ja wat, geen woorden voor,hahahaha,zo erg onder de indruk .Dat liet bij ons de meeste indruk achter en voor Johann de glock,met de schade zo`n kleine pistol aan kon richten.Het was een hele bijzondere middag.Ben ook wel blij dat ik weet wat een wapen is.Mijn gedachten is nog steeds niet verander ,ik wil ze nog steeds niet.Maar snap de kids en johann meer waarom zij het wel zo mooi vinden.

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten