zondag 6 november 2011

Verschillende dingen

Hoi allemaal,kom effe lekker kletsen/schrijven over alles en nog wat.Is al weer een tijd geleden,maar ik ging op de fiets naar de supermarkt,Wallmart,ik had een kleinigheidje nodig.En dan kan je wel op de fiets hahaha.Nou boodschapje gedaan en terug naar mijn fiets,doe de sleutel in mijn slot.Staat er een vrouw te kijken wat ik aan het doen ben en zegt met een heel verbaasd gezicht,And now you can go.Euh yes i can,vroeg ze nog een keer en nu kun je weg met je fiets ........euh ja dat kan ik........nou daar was ze zo verbaasd over en het was awesome,amazing,dat ik zo met mijn fiets weg kan.Dat had ze nog nooit gezien.En daar sta je dan met je nuchtere houding en van duh wat is hier nu zo apart aan.Ik op de fiets naar huis en lag natuurlijk in de deuk van de reactie,en bedacht ja ze kennen deze sloten hier ook niet,dus ze snapt natuurlijk niks van wat er gebeurde ,wat had ik een lol alleen op de fiets.

Nu werd ik natuurlijk helemaal aangeken,op de fiets(doe je alleen als je arm bent en al helemaal niet voor je lol) en dan ook nog met een grote lach om mijn mond.En net zoals fiets tassen,dat kennen ze hier ook niet en die van mijn vallen helemaal wel op,knal oranje .En ik ga steeds meer op mijn fiets als het kan.Zoals Maroeska naar school brengen,werd ik laatst gevraagd door de Dan,opa van Aurora,of ik het niet eng vond om hier te fietsen,dat ik dat durfde.Ach het verkeer is hier niks vergeleken met in Nederland,daar is het veel drukker en ook nog smaller.Ja dan moet je wel zelfmoordneigingen hebben hahaha.

En tuurlijk moet je hier goed uitkijken,want ze zijn hier ook niet echt gewend aan fietser op straat.En als ik op de straat fiets wat door Hobbs gaat,ja ze mogen daar 40/45 mijl rijden en dat is ongeveer 70/75 km.Dus ze racen ook best wel langs je heen en je hebt geen echt fietspad.


Ik heb ook nog wat foto`s van onze eerste sand/durt storm,was blij dat wij allemaal thuis waren.Maroeska en ik ga waren bij de Wallmart en zagen dit in de verte(deze foto is wel ergens anders gemaakt ,maar het was de zelfde beeld)


Maroeska en ik zaten op tijd weer in de auto en snel naar huis,waar Johann druk was met onze party tent samen met Bruce.Vaster maken en vasthouden,en toen we thuis waren konden wij ook helpen.




Maar de storm kwam steeds dichter bij met al zijn zand en rotzooi,we zijn naar binnen gegaan en hadden zoiets van,we zien het wel of de party tent het overleefd.Zo zag de lucht uit met al de zand en wat nog meer,want het ging te keer zeg.Het heeft volgens mij zo ook wel bijna drie uur gestormd.




De party tent heeft het volgehouden,hier kwam toch de ervaring van de camping wel van pas.Het was heel apart om mee te maken,en we zaten veilig in huis......euh dat denk je hahahah,wat een zand heeft er ook in huis rondgedwarreld.....heb er toch bijna een week plezier van gehad......................ach kon mooie tekeningen maken zonder pen,potloden en papier.



Hier is de herfts ook begonnen,we kunnen het aan de temp merken,maar dat is ook alles.Geen herfst kleuren of geuren ,ja dat mis je wel hoor.Het kan nu zelfs s`nachts vriezen,maar als de zon schijnt loopt de temp gemakkelijk op naar 20/23 graden.Het kan heel verschillend zijn,we hebben ook dagen tussen met 13/17 graden.Maar de zon schijnt gewoon wel elke dag.Dus het is gewoon mooi weer hier.En als het wat kouder is ,worden nog meer kids met de auto gebracht.Dan zie je maar twee fietsen bij de rekken staan,en dat is van een jongen die hier ook in de straat woont,en die van Maroeska.

Maar als je hier geen herfst kleuren hebt van de bomen,dan koop je het maar,en dan moet je zo maar genieten van de herfst kleuren hahaha.




2 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder dat een fiets zoiets bijzonders is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, wat een storm, en dan piepen wij hier als het sneeuwt. Dat komt tenminste niet binnen. Hoewel, soms toch wel.
    Leuk verhaal over je fiets.

    BeantwoordenVerwijderen