woensdag 3 april 2013

Op naar Nederland

Hehehe eindelijk was het zover een vakantie in onze eigen kleine kikkerlandje,waar we allemaal aan toe waren.Donderdag 7 maart was het zover,op tijd uit bed en naar vliegveld Hobbs,we zouden voor 7.00 uur s'morgens vliegen...............Zaten al in de vliegtuig,maar we zagen de piloot niet achter de stuur zitten,maar rommelen in een kast.En dat voelde niet goed,ja hoor na een half uur moesten we er allemaal eruit en de koffers meenemen.Deze vliegtuig had een mankement en die konden ze niet maken, de monteurs moesten langs komen...........maar ja die zijn natuurlijk niet hier in Hobbs,die moesten komen vliegen vanaf Houston.

Wij gelijk onze vliegtickets om laten boeken,want de aansluiting konden we niet meer halen.Bleek dat we geen rechtstreekse vlucht konden krijgen.......De beste oplossing was deze dag toch vliegen hoe laat het ook werd naar Houston,daar overnachten en de volgende dag eerst naar Newark(vlak bij New York) vliegen en dan naar Amsterdam.Als we dat niet deden wisten we niet wanneer we wel konden vliegen.

Dat was best balen,dus terug naar huis en een koffer klaar maken voor de nacht.Tegen 12.00 er weer naar toe,waren ze nog niet helemaal klaar.We zijn pas gaan vliegen tegen half 2,maar eindelijk onderweg.De nacht in een hotel door gebracht in Houston,1 plus punt was er wel,we hebben de volgende dag een overheerlijke ontbijt gehad.Het kan dus wel in Amerika.

Dus weer op weg naar vliegveld in Houston,konden we ook niet op tijd vertrekken,want er was in Newark slecht weer,weer vertragingen en bang dat we de aansluiting naar Amsterdam niet konden halen.We hebben geluk gehad we konden zo doorlopen toen we er eindelijk waren en hup in de volgende vliegtuig.

We doen normaal 24 uur over van huis naar huis en nu hebben we er 68 uur overgedaan,niet grappig meer.

Jolanda heeft ons van station opgehaald in Hengelo,onze huur auto ophalen en toen naar het huisje van Landal Greenparks in Enter.Natuurlijk gelijk boodschappen doen.En toen dingen uitpakken en op hangen ,eten en dan rust .Eindelijk waren we er.

We waren een dag later in Nederland,en moesten al een afspraak verzetten.We hebben zondag visite gehad en door de week ook wat goede vrienden.En zelf ook op visite geweest,waar we heerlijk hebben gegeten en uit eten met mijn zus en haar gezin. Het was een echte vakantie gevoel,komt ook natuurlijk doordat wij in een huisje zaten midden in het natuur.Luana is zelfs een nacht gebleven,gezellig

Hebben ook nog wat bloementjes gekregen,geen vaas en ja wat gebruik je dan een emmer hahahhaha.

En wat was het genieten,wat witte achtergrond,diertjes die langs kwamen voor eten........en dat hadden we natuurlijk voor ze........brood,klokhuisje en natuurlijk pinda in dop.

En wat kun je genieten van het eten,zoals een heerlijk kommetje magere yoghurt met fruit,brood met boter en hagelslag en dan alle drie smaken ook proeven.Hier in Amerika smaakt soms allemaal het zelfde en het boter overheerst het zout.Heerlijke opgebakken aardappelen gemaakt met een overheerlijke stuk snitzel,en de vla ooooooooohhhhh wat lekker hahahhaha.

Gewoon de hele dag Nederlands om je heen horen,genieten van de wandelingen,in de stadt lekker rond wandelen....gezellige cafeetjes waar je kunt zitten....straks met mooi weer buiten zitten en mensen kijken in de stadt,gewoon op je fiets heerlijk mobiel zijn.Daar kijken we naar uit.Gewoon bij famillie en vrienden langs kunnen.

Hier nog effe wat foto's van onze prive dierentuintje.

Wat zijn eenkhoorntjes leuke dieren,hoe ze eten en hun eten verstoppen op verschillende plekken en goed aanstampen met hun voorpootjes.Hoe ze een ander eenkhoorn weg jagen ,want die mag niet mee eten.....ja er lag er natuurlijk niet genoeg hahahha.De Vlaamse Gaai proberen zoveel mogelijk dop pinda's in zijn bekje om mee te nemen.Eksters zijn echt rovers zeg,ze hielden in de gaten waar de eenkhoorn zijn pinda verstopte,en dan er naar toe om het met zijn snavel te zoeken en op eten.

De kinderen zijn nog een lang weekend weg geweest,Maroeska bij haar vriendin Joani,en hebben weer leuke dingen gedaan.De moeder probeerd er altijd een leuk weekend van te maken voor de dame's en dat lukt haar ook heel erg goed.Bruce is bij zijn kameraad Luke geweest ,en ja die hebben het ook leuk gehad.Vind mooi voor ze dat ze toch nog vrienden hebben over gehouden ondanks we hier in Amerika zitten.Bruce heeft gelukkig Jasmijn  ook nog gezien, een goede vriendin van hem.

Maroeska heeft ook nog een dagje meegedraaid op haar oude school in de zelfde klas met kinderen waar ze in zat en straks ook weer inkomt.

We hebben genoten en hadden ook niet echt zin om weer terug te gaan naar Hobbs.

Maar ja donderdag 21 maart was het weer zover in de trein naar Amsterdam in een hotel overnachten,en de volgende morgen rond 10.00 uur vertrekken  naar Houston.

Nou dat ging dus mooi niet door zeg,eerst een vertraging tot 11.00 uur......daarna werd het 12.00 uur.Wij er eindelijk naar toe lopen,hadden ze het verplaats naar een ander gate,daar gauw naar toe.......Daar aangekomen ....he voor de verandering weer vertraging en ja hoor weer naar een ander gate,daar naar toe.........maar dat duurt nog wel effe we vertrekken pas om 14.00 uur.Wat bleek nu de eerste vliegtuig had problemen,een ander opgehaald en ja hoor die ook was niet goed......en de derde wel maar ja we waren al mooi meer dan een halve dag kwijt.............en wat betekende dat weer voor ons ja hoor overnachten weer in Houston.

Volgende dag naar Hobbs ,maar ja er vlieg vandaag maar 1 vliegtuig naar Hobbs en pas om 18.00 uur.Dus loop je bijna een dag op het vliegveld in Houston en die is zekers niet zo mooi als wij hebben in Amsterdam.Eindelijk was het zover bij de gate wachten........Daar werd de ene naar de andere delays omgeroepen......en ja hoor wij waren ook aan de beurt.......we zagen de tijd van onze vlucht elke keer verspringen en niet naar vroeger,maar steeds later........We waren nu echt wel wat sjaggie en vonden het niet leuk meer.......we zijn 1 dag later en pas om 21.30 in Hobbs in huis.

Volgens mij werd hier mee tegen ons gezegd...kom hier nooit meer terug,je gaat gauw naar huis en blijf want dit krijg je als je hier weer naar toe gaat..................hahahahha.