donderdag 5 mei 2011

Bruce zijn eerste schooldag

Nou daar gingen we gisteren morgen na dat ik Maroeska naar school had gebracht,in de auto naar de school van Bruce.Bruce was wel wat zenuwachtig,had hem hier thuis al een dikke knuffel en een dikke smakkerd gegeven en veel succes gewenst...........ik had het denk meer nodig dan hem hahahahha.

Op school aan gekomen,je melden en jee wat een papier werk wat er ingevuld moet worden.Je moet als ouder overal toestemming voor geven.De adres vul je ik weet niet hoe vaak in,en de datum daar moet je echt nadenken hoe je dat op schrijft,want hier is eerst maand ,dag en dan het jaar.

Ik was zo gespannen van het invullen en dat Bruce naar school ging..........dat ik niet meer wist hoe je apestaaartje maakte.Bruce die had zoiets van weet je dat niet meer ....stom hoor.Tijdens het invullen van de formulieren,gingen de leraren en de princepal die op het kantoortje waren, ineens staan............en ja hoor de rechthand op de hoogte van je linkerschouder leggen...........en dan een heel verhaal ....dat noemen ze de pledge(weet niet of ik het goed schrijf) en dat gaat over de intercom zodat het te horen is over de hele school.Ik zei tegen Bruce, kom staan ..............en toen het klaar was verder met invullen....maar de princepal was nog niet klaar die had nog een heel verhaal voor de scholieren.Daar gaat het heel serieus aan toe en regeltjes wat wij niet zijn gewend.

Nou ik was klaar met invullen.....was het wachten op zijn rooster......toen hij die had ging een meisje met hem mee om naar zijn klas te brengen.....en daar sta je dan als moeder mag niet,kan natuurlijk ook niet, mee om zijn handje vast te houden tot hij in de klas zit.Dan zie je zoon ineens heel klein worden bij het mee lopen met dat meisje.....en jij loopt dan heel stoer de andere kant op .......met een hele grote snik achter in de keel.

En dan wachten tot hij thuis is,Bruce zou met de schoolbus naar huis worden gebracht.De dag ervoor had ik dat geregeld met de bus en het was geen probleem hij kon zo mee rijden.Heb hem toch voor de zekerheid de mobiel mee gegeven,als het toch om de ene of ander reden niet goed gaat,bellen kan ik je ophalen.

Wat heeft mij die dag lang geduurdt,wat kun je als ouder dan rot voelen en maar hopen dat het een goede eerste dag wordt.

En ja hoor daar gaat de telefoon,Bruce mocht niet mee met de bus hij had een of ander note nodig van de princepal.Dus in auto en ik moch mijn kereltje weer ophalen,moeders helemaal happy hahahaha.En weet je wat hij heeft een leuke eerste dag gehad,er waren al twee jongens die hem hielpen met wat nodig was.Wat was ik blij dat het hem zo was vergaan,met een goed gevoel heeft hij die dag afgesloten .Ik moest me in houden om hem helemaal plat te knuffelen zo blij was ik dat het hem zo was vergaan.

Maar mama wat een regels daar de leraren moet jij bij de achternaam noemen(vind ik niet erg),als je ergens naar toe moet ,op de deur kloppen en niet eerder naar binnen als het je gezegd wordt.T-shirt moet helemaal netjes in de broek.Je haren mag geen opvallende kleur hebben,je mag wel oorbellen in ,maar geen andere zien bare piercings.Het is hier veel strenger dan bij ons.

Maar zo leert hij dat er duidelijk verschil is,en dat hij in nederland op school heel vrij mag zijn met de dingen.Zo leren ze het ook wel weer waarderen hoe het bij ons gaat,al hoewel het soms volgens mij ook wel eens te vrij is bij ons.

Maar vanmorgen hem dus weer met de auto gebracht en nagevraagd hoe dat nou zat met de bus,heeft een vrouw erachter aan gebeld en volgens haar is het nu voor elkaar dat Bruce met de bus terug komt naar huis.

De dagen zijn daar best lang,met de bus moet hij om 7.20 bij de verzamelplaats klaar staan en is dan rond 16.00 thuis en woensdag een uur eerder thuis.

Ze hebben maar 1 lesrooster en die krijgen ze de hele week,en dan woensdag worden de lesuren wat ingekort.Bruce zit nu in de 7th grade en gaat na de vakantie naar de 8th grade.Hopelijk gaat het vandaag weer zoals gisteren.

Nou dat was het weer tot morgen dan schrijf ik over het winkelen hier in Hobbs en de grote van sommige dingen.
groeten miranda

4 opmerkingen:

  1. Hehe Miranda. Ik zat er gewoon naar uit te kijken wanneer je weer zou schrijven. Leuk om te lezen hoe het Bruce vergaan is op school. Heb je na die hele grote snik achter in je keel even lekker thuis uitgejankt? Vanaf nu zal het makkelijker worden, denk ik. Kijk nu al weer uit naar je volgende bericht. Groetjes, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miranda, ik heb je blog even helemaal bijgelezen. Wat ontzettend leuk en interessant om allemaal te lezen hoe het daar gaat. Ik vind dat jullie en vooral de kinderen het erg goed doen en ik wil ook best geloven dat deze eerste tijd heel vermoeiend is, vooral voor hen!
    Ik verheug mij alweer op het volgende verhaal!
    Groetjes, Alian.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Miranda,
    Wat een berg ervaringen doen jullie in korte tijd op zeg! Ik ben blij dat we via je blog op de hoogte kunnen blijven, want ik denk best vaak aan je, daar zo ver weg. Ik vind dat je het geweldig doet en de kids ook.
    Is Johann al aan het werk?
    Succes met alles,
    Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Miranda,

    Wat maak je veel mee en wat fijn dat we je op je blog kunnen volgen met je gezin. Fijn om te horen dat alles goed gaat ook met Zorro.Wat zielig he dat hij zo'n dorst had.
    Dat het daar heel anders is dan bij ons wisten we wel maar nu krijgen we details te horen en dat is best grappig. Ik verheug me al weer op je volgende verhaal. Doe het rustig aan Miranda en geniet ervan. Ik ben ook benieuwd of Johann al aan het werk is en hoe hij het er vindt. Hoe het de kinderen vergaat op school enz.
    Liefs en een hartelijke groet,Jolien.

    BeantwoordenVerwijderen