vrijdag 6 mei 2011

Effe boodschappen doen

He hehehe heb nu eindelijk tijd om te schrijven,onvoorstelbaar hoe druk we zijn overdag.Ik sta om 10 over 6 op,douchen en dan Zorro uitlaten.Ontbijt klaar maken voor de kids en mij.Bruce gaat tussen 10 over  7 en 15 over 7 de deur uit naar de verzamelplek voor de schoolbus.Ik breng tegen 7.25 Maroeska naar school ,lopend en dat is een wandeling van ongeveer 15 minuten en dan weer terug.En dan eerst een bakkie thee en koffie voor johann.Dan in de auto boodschappen doen.

Nou het boodschappen hier is een hele ervaring op zich.Eerst de mega parkeer plaats,goed kijken waar je de auto neer zet,anders is het met uit de winkel komen zoeken naar je auto.Dat hebben we al een paar keer gehad,omdat je ook verschillende ingangen hebt ahhaha.

Dan ga je op zoek naar fruit,dat hebben ze gelukkig wel,en dan op zoek naar brood zonder suiker,en bruin brood is hier erg moeilijk.En zoals wij dat met groente kennen ,dat is hier niet.Zoals rauwkost hoeveel verschillende hebben wij wel niet in nederland.Hier dus niet,maar heb iets gevonden en dat wordt goed gegeten door de kids ,kleine wortelen,voor ons heerlijk sla ,het is eigenlijk een sla maaltijd maar we vinden deze wel heel lekker.Maar de voorgesneden sla ,als je dat eet heb je gevoel echt een konijn te zijn,het kraakt zo tussen je tanden als bij een konijn........en niet van de zand maar omdat het zo hard is hahaha.

En beschuit,crackers euh neee kennen ze hier niet.En wat op brood aan zoetigheid ook niet zoals wij kennen.Wel ik weet niet hoeveel verschillende pindakaas.De hagelslag,appelstroop,bebogeen en sandwich spread ga we wel missen.Wel hebben we hier overheerlijke echte jam met aardbeien gevonden.

Om gezond eten kan wel,maar dat is echt een uitdaging om voor elkaar te krijgen,en dan ook nog er variatie in te brengen.

En de grote zeg,het is ook heel moeilijk om een klein potje te vinden om iets eerst uit te proberen.Ook met beleg dat is zo`n bijna een pond verpakt.Ik heb een foto gemaakt er staat eerst een normaal blikje cola erop,en daar staat een pot boter voor op brood,fles melk , een fles sap en fles cola.Echt big en nog eens big onvoorstelbaar



En vet eten is er genoeg zeg...........wist niet dat er zoveel keus was.En koekjes zijn er wel veel,maar met choco of verschillende oreo`s,die ga ik maar niet uitproberen.Dus om daar een verantwoorde keuze in te maken is heel erg moeilijk.Heb wel koejes gevonden zonder choco..........maar dan van echte boter gemaakt hahahaha maar dit zijn wel kleine koekjes en niet alleen voor amerikaanse begrippen,maar ook voor ons.

Zelfs de toiletpapier rollen zijn  hier big hahahah als je er een nieuwe op doet kan het niet draaien omdat het zo dik is,het komt helemaal tegen de muur en niet omdat de rollerhouder te klein is.

Ja het winkelen is nu nog een heel belevenis ,je bent ook zo tussen de 1,5 uur tot 2 uur weg,terwijl de winkel op 5 minuten rijden is.En deze winkel is ook nog dag en nacht geopend 7 dagen in de week.

5 opmerkingen:

  1. Wat een puzzel om toch een gezonde maaltijd op tafel te kunnen zetten. Op worteltjes en sla kun je toch ook niet leven. Hebben ze ook geen andere dingen in het vriesvak of in potten? Wij zijn jaren geleden in Canada geweest. Ook toen vielen ons die grote verpakkingen al op. Slagroom in halve en hele liters, brrr. Prettig weekend met z'n allen, Miranda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lia ze hebben daar wel meer groente,gelukkig wel.Maar niet zoals in nederland.Ze hebben Brocceli,maar dat eet je niet te vaak,is duur hier.Zag spruitjes ook niet goedkoop.Dat zijn de groentes die je een keer eten.En in potten hebben ze wel doppertjes,de merk die we hebben gehad was niet te vr...... hahahha.En gisteren heb ik slabonen uit een pot gemaakt en die smaakte heerlijk.

    De is er wel wat mijn weinig verschillende,maar wil je bonen,daar zijn ik weet wel niet hoeveel van.En daar moet ik nog uit zoeken welke eetbaar is voor ons hihi.En heb geen idee hoe slecht het is.De beschrijving hier op verpakkingen hoeveel calo`s er in zitten kom ik nog niet uit.

    Maar dat komt allemaal wel,hoop ik.Heb genoeg tijd om door de winkels te sloffen op mijn gemakkie om het uit te zoeken.

    Maar heb het gevoel dat ik het niet slecht doe met wat ik op tafel zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. even jullie blog bij gelezen, wij waren zelf een weekje in Engeland...

    Maar fijn dat jullie en de kids, en het zo goed afgaat.... blij om te lezen.

    groetjes vanuit het warme Enschede

    doe ze daar allemaal de groetties van ons.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Miranda fijn dat we nu direct een reactie kunnen plaatsen.Alles de eerst keer doen is natuurlijk spannend. Ik kan me voorstellen dat het even wennen is wat er nu allemaal te koop is en dan moet je bv bij bakspullen ook nog weten hoeveel je nodig hebt. Het is voor jou volgens mij de eerste tijd een beleving wat je nu weer op tafel zet.:)

    Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Miranda en de andere arlinkjes!!!

    Leuk om je verhalen te lezen!! Fijn dat de kinderen de eerste dag op school ook goed zijn doorgekomen, zal een hele zorg minder zijn!!! Moest wel lachen dat je twee uur in een winkel zwerft die maar 5 min verderop is. Hoe gaat het met de hond?? En niet te vergeten hoe bevalt het Johan op zijn 'nieuwe' werk?!

    Verheug me op je volgende verhaal :)

    xx Mylene en Benjamin

    BeantwoordenVerwijderen