donderdag 18 augustus 2011

Eerste schooldag 17 augustus 2011

Ja eindelijk de school is voor Bruce en Maroeska begonnen,werd ook tijd na bijna 3 maanden.Ze hadden ook allebij er weer zin,dat is natuurlijk mooi.

Bruce zou met de schoolbus naar school,maar werd maar niet op gehaald.Dus heb ik ze allebij maar met de auto naar school gebracht,kwamen we bij Maroeska haar school aan,zagen we dat alle kinderen werden gebracht en geen schoolbus.Blijkbaar breng je de eerste schooldag je kind naar school,camera`s mee en foto`s maken omdat ze weer naar school gaan.Euh ikke dus niet mee genomen,vonden ze ook niet erg.Dat hoef niet zo allemaal voor hun gelukkig.

Maroeska naar de klas brengen staat de juf bij de deur,Maroeska welkom heten en ook nog een knuffel.Staat er een kadootje op haar tafel.Maroeska mij stoer weg sturen en geen kus die had ik buiten al gekregen.

Moest nog wat leesboeken terug brengen naar de juf die zij had in 3 grade,meteen heel vrolijk of we een leuke vakantie hadden gehad en hoe het was met Maroeska,en ja hoor stapt ze op me af.................om een knuffel te geven........mijn haren ,wat nog kon, ging direct om hoog staan.Ik kon ook niet maken om mijn hand naar voren te steken,want ze stond al klaar met haar armen om heen te slaan ..............rbbrbbrbbrbr............hahahahaha.......Daar moet ik wel aan wennen ,en of ik dat kan weet ik niet.........Ik geef alleen een knuffel als ik dat echt wil en hier is het zelfde als hallo zeggen.Nou dat hoeft echt niet,maar ja ik kon de juf ook niet voor de hoofd stoten dus heb het maar laten gebeuren.

En ja dan Bruce wegbrengen naar school,en dat is deur open van de auto en doei weg is hij.Ik naar huis met een knoop in mijn buik.

Was blij dat het tijd was om Maroeska op te halen,woensdag zijn ze een uur eerder vrij.Ach ik dacht loop er wel heen,maar het was toch te warm voor.Ben ik bijna bij school zie ik de lampen voor de schoolbus en oversteek niet branden,geen auto`s van ouders.....euh dat is vreemd.Sta voor de deur te wachten en het is heel stil in school.....wat is dit nu...komt de politie van school aanlopen.....en zegt tegen ons want er stond nog een moeder,of we niet wisten dat ze nu niet 1 uur eerder vrij zijn....eun nee......ja dat is omdat het de eerste schooldag is.......nou ik blij kon ik terug lopen in de hitte.Was eindelijk thuis kon gelijk me wassen en droge t-shirt aan.

Toen heb ik haar met de auto opgehaald,sta je buiten te wachten,komt Maroeska er aan lopen met een hele big smile om haar mond en met hele verhalen over de eerste dag,en hoe leuk het was.Nou daar waren we heel blij mee.Dat ze heeft genoten.

Ik begreep dat Bruce dus ook niet eerder thuis komt,hij belde later al dat hij ook een uur later klaar zou zijn,dan kon ik hem wel ophalen.En die had ook grote verhalen en leuke verhalen helemaal blij ,en er waren nieuwe regels en met 1 was hij heel erg blij mee.De jongens mogen nu eindelijk de bovenkleding over de broek dragen en er niet meer in de broek.Daar was hij wel zo blij mee,want dat vond Bruce een verschrikkelijke regel.

Gelukkig is de eerste dag heel goed gegaan en dat zegt genoeg voor de rest,dus dat gaat allemaal wel los lopen.Maroeska had alleen wel verdriet deze dag,door naar school gaan,en in bijna nieuwe klas zitten,dus andere vriendinnen maken.Voelde ze het gemis van haar vriendinnen in nederland weer heel erg.We hebben gepraat en dat we er samen voor gaan en dat ze het zekers tot de kerst de tijd moet geven voor haar zelf om te wennen met alles.Vroeg ze maar zal het dan wel anders zijn,natuurlijk meid daar gaan we voor,je praat dan vloeiend engels hebt vriendinnetjes.Komt echt wel goed.

Vandaag heb ik gebeld naar Bruce zijn school om een afspraak te maken met de princepal .Omdat hier ook gangs zijn en jongens waar je beter uit de buurt kunt blijven,en wij daar op deze manier totaal geen ervaring mee hebben.En Bruce ook niet weet welke jongens het zijn,willen we graag dat hij de eerste weken goed in de gaten wordt gehouden en de juiste vrienden maakt.Volgens hem zit hij bij de juiste jongens ,rustige jongens.

Hij heeft zelf extra lessen geregeld op school,voor engels en wiskunde omdat het even wat anders is dan in nederland.Heb hem gevraagd om het eerst zelf te doen,en als het niet lukt kan ik altijd vragen,maar het is allemaal gelukt.Zei tegen hem zo leer je ook om hulp te vragen als je het nodig heb.

Maroeska heeft morgen een" back to school" parade,mag ze een knuffel mee nemen en door de gangen lopen.En natuurlijk zijn de ouders uitgenodigd.Zal de camera mee nemen .Ben benieuwd hoe dit zal zijn.........misschien ook wel een grote happening hier hahaha.

We zijn trots op ze dat het zo allemaal"maar even"doen.Knap van ze hoor.



2 opmerkingen:

  1. Het echte leven gaat dus beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha oke dan;)
    mooi dat alles goed gaad!:D
    we misse jullie wel hoor tis wel erg stul nu:P
    gr olaf srry kon geen ander profiel kiezen:P

    BeantwoordenVerwijderen