dinsdag 13 december 2011

Vliegreis naar Nederland(vakantie)

Hehehe eindelijk was het zover zaterdag 10 december,half 11,in de auto op naar het airport in Hobbs.
Daar aan gekomen,inchecken,en wachten op de vliegtuig.En daar hadden we al een heel klein beetje hard hoofd in.Want ja het is maar twee keer in het jaar de hele dag mistig hahahaha................en ja hoor natuurlijk op de dag dat wij naar nederland zouden gaan voor onze vakantie,om familie en vrienden weer te zien.Was het de hele dag mistig en kon de vliegtuig door de weer omstandigheden niet landen in Hobbs.Telkens werd er gezegd nog een half uur/45 minuten.Het werd al duidelijk de vliegtuig in Houston zouden we al niet meer halen.En ja wat nu.Met de kinderen overlegd ,wat willen jullie terug naar huis en kijken of we de vlucht kunnen omboeken,of toch gewoon gaan.Ze wouden gewoon gaan,want bang dat we de volgende dag voor de zelfde problemen kwamen te staan.Dus wachten op de vliegtuig.

Toen kwam de eerste probleem,jolanda mijn zus,zou ons zondagmiddag ophalen bij station in Almelo.Maar ja dat kon niet want we kwamen nu een dag later aan.De pc gepakt en hopen op internet verbinding op het vliegveld in hobbs.Euh ,hee wat is dat krijgen we geen internet verbinding.Ach dan stuur je een sms met je nederlandse telefoon,de amerikaanse had ik thuis laten liggen,had ik toch niet nodig............toch ??????????????.

Oh ,euh de nederlandse telefoon zit in de andere koffer,we hadden twee kleine koffers voor handbagage.Maar de ene handbagage was te groot,voor deze grote vliegtuig (hahahha).Die ons naar Houston zou brengen.Dus daar konden we nu niet meer bij.Ach dan doen we dat wel in Houston airport.

Ja het vliegveld in Hobbs is zo klein,dat er maar twee keer per dag een vliegtuig vertrekt naar Houston aiport,ergens anders gaan ze niet heen hahaha.En het mooiste komt nog ze hebben op de ticket, gate nummer staan.Stel je voor als je naar buiten gaat om in te stappen dat je verkeerd gaat,want er staat natuurlijk wel .................1 vliegtuig te wachten hahahahah.En als je naar het toillet gaat,moet je eerst uit checken,  en  ben je klaar ,natuurlijk weer in checken.Je paspoort laten zien,je ticket, je schoenen uit.Ja wie heeft nu het toillet bij in de ingang en niet in het wacht ruimte ..................euh Hobbs hahaha.Maar we hebben een airport en dat scheelt natuurlijk,anders moeten we naar Midland rijden,een tocht van 2 uur,en ook rekening houden met een uur verschil.En vooral als we terug gaan,je land in Hobbs ,in de auto en ben met een kwartier in huis.Dat is natuurlijk fijn na een lange reis.

Maar nu verder dat we in Houston zijn geland,eerst verzorgen dat onze vlucht wel wordt omgeboekt en onze koffers te pakken krijgen.Want die zou normaal als we op tijd zijn,gewoon worden overgepakt naar de volgende vlucht,maar ja dat ging nu niet door.Eindelijk iemand gevonden die ons kon helpen.De koffers waren nog niet terecht ,en ze wisten ook niet precies waar ze waren,maar als we morgen weer hier tegen 12.00 uur kwamen .Dan zou de koffers er wel staan.We haden zoiets van ,nou laten we het maar hopen.Want we hadden nog steeds Jolanda niet kunnen bereiken.
Ze hebben ons verder goed geholpen,blij dat we busniss vlogen(dat gaat van Johann`s werk uit).Want we denken dat ze daarom ons zo hebben geholpen.We kregen te goed bonnen voor het hotel,en eten.Er is maar 1 hotel op het vliegveld,en dat kon je aan de prijs ook wel merken.Blij dat we deze service kregen,want dat konden we zelf niet betalen.Dan hadden we de nacht door gebracht op het vliegveld op een stoeltje.Die 1 nacht voor twee kamers kosten even 800 Dollar,en dat zag je echt niet af aan de kamers.We hebben in onze weekend uitjes,in een mooiere kamer geslapen en voor heel wat minder geld.Maar je staat daar en je hebt bijna geen keus.

En goed slapen doe je niet,je koffers weg,en jolanda nog steeds niet bereikt.Normaal heb je overal internet en in deze hotel lukte het ook al niet.Johann zijn telefoon leeg,en ja hoor je raad het al de oplaadsnoer lag natuurlijk in de andere handbagage,en ja die was weg.Niks bij ons voor 1 nacht......................nou dat gebeurdt ons niet weer hahahahaha.Zorgen dat je altijd iets bij je hebt als je toch onverwachts ergens een nacht moet door brengen.Wij met onze vliegervaring hahahaha.

S`morgens op zoek in het hotel naar een telefoon,en ja hoor met de credit kaart kon dat...........nou gauw Jolanda bellen.....en ja hoor in gesprek.................we hebben in totaal 4 keer geprobeerd en ja hoor eindelijk hadden we haar........een heel snel beknopt gesprek ....dat we een dag later aankomen.

Wij tegen half 11 richting de balie voor onze koffer,maar pas tegen kwart over 12 ging dat open.Eindelijk was het zo laat en daar stond de man die ons de dag ervoor ook had geholpen,zag ons en herkende ons ook en zei ,hier staan jullie drie koffers.En ja hoor dat waren ze ,wij heel erg blij zeg.Op naar de volgende balie ,om ons in te checken richting Memphis..................ja we konden alleen via Memphis naar Amsterdam.De twee koffers weg, op naar de gate  waar wij van vertrokken.Daar aangekomen pc achter snoer,konden we die ook opladen....euh ja dat zat ook in de andere koffer,slim he.Maar natuurlijk geen internet verbinding.Maar ja ik had mijn nederlandse telefoon ,en kon nu eindelijk even naar Jolanda bellen om het beter uit te leggen.Ja dat is ook niet goedkoop,maar ik heb hier nog best wat op staan omdat ik de geld spaar als ik niet bel.

Eindelijk konden we de vliegtuig in richting Memphis(oooh waar Elvis heeft gewoond),dat duurde gelukkig niet zolang een vlucht van anderhalf uur.En van daaruit naar Amsterdam.................jeeeee.
Daar zat maar twee uur tussen.Het vliegveld is in Memphis heel gezellig zeg,daar gaan we zeker nog eens heen,en dan ook op zoek waar Elvis heeft geleefd.

Nou we mochten de vliegtuig in ,en ja hoor een vertraging.De vliegtuig kon de lucht niet in omdat er mechanisch mankement was.En daar waren ze dus aan het uitzoeken.nou ik zat niet meer lekker zeg.ik hou gewoon niet van vliegen.De hoogte verschillen,ik voel het helemaal door mijn lichaam gaan,duizelig brbrbbr.Het opstijgen een verschrikking,ik voel het helemaal door mijn lichaam gaan,licht in het hoofd.Echt niks voor mij en ben ook blij als we weer aan de grond staan,en dan moet je zoiets gebeuren zeg .....pfpfpfpfppf....en in mijn gedachten ,moesten we er allemaal eruit overstappen in een ander vliegtuig..................mooi niet na een 1 uur hadden ze het probleem verholpen en gingen we toch nog met dat ding de lucht in.En ik dacht stel je voor dat we toch nog problemen krijgen in de lucht.Als ik wat voel of hoor,kijk ik altijd naar de stewardessen of ze gewoon rond lopen.We hebben nog niet zo vaak gevlogen,maar als we gaan hou ik ze goed in de gaten hahahaha.Het is niet mijn hobby,het is ook niet dat ik er gestressd zit hoor,maar fijn vind ik het niet.

Maroeska heeft heerlijk geslapen,zekers tussen 6/7 uur van een 9 uren vlucht,Bruce heeft ook wel wat geslapen,maar wij tweeen niet.Het eten was super mochten zelf van de kaart kiezen zeg.Je wordt goed verwend hoor op zo`n vlucht.En toen waren we eindelijk in amsterdam en ja dan nog in de trein richting Almelo,daar in de taxi naar johann`s werk.Sleutel ophalen voor een auto en voor de appartement.En toen eindelijk naar de appartement,daar aangekomen.En ja wat voel je dan als je in Nederland bent eigenlijk nog niks veels te moe.Maar daar schrijf ik de volgende keer over.

Nou dat was ons reis hahahah....het hele amerika is een happening,maar zelfs de reis naar Nederland ook hahahaha.

2 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat een wereldreis. Dat wordt straks een jetlag van jewelste. Maar je bent er veilig en wel.Nu lekker genieten van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lange reis en oponthoud. Nu maar lekker genieten van jullie "vakantie"in Nederland. Alle lieve mensen hier even omarmen! Alvast hele fijne feestdagen toegewenst! Liefs Jolien

    BeantwoordenVerwijderen